- Opis zadania:
Zadanie publiczne realizowane jest na rzecz osób starszych. Określone jest w Programie Warszawa Przyjazna Seniorom na lata 2013-2020, przyjętym uchwałą Rady m.st. Warszawy nr LXXII/1870/2013 z dnia 5.12.2013 r. Zadanie zlecone do realizacji organizacjom pozarządowym w latach 2019-2022 wpisuje się w Cel 3 Programu – Utrzymanie samodzielności seniorów. Cel techniczny 3.1 Poprawa efektywności systemu wsparcia seniorów w miejscu zamieszkania.
Grupa docelowa (osoby spełniające wszystkie nw. kryteria):
- Odbiorcy usług opiekuńczych przyznanych przez OPS m.st. Warszawy,
- Osoby, które ukończyły 60 lat,
- Osoby mieszkające w Warszawie,
- Osoby, które są najemcami lub właścicielami mieszkania,
- Osoby samotne,
- Osoby względnie samodzielne, niewymagające specjalistycznej, całodobowej opieki,
- Osoby w trudnej sytuacji finansowej, których dochód nie pozwala na wykonanie kompleksowego sprzątania, przy wykorzystaniu własnych środków i możliwości.
Zakres prac porządkowych obejmuje generalne sprzątanie m.in.:
- Mycie okien,
- Pranie zasłon i firan,
- Mycie drzwi,
- Mycie lamp,
- Mycie krat i rolet wewnętrznych,
- Sprzątanie balkonów,
- Mycie mebli wewnątrz i na zewnątrz,
- Czyszczenie sprzętu AGD,
- Mycie i pastowanie podłóg drewnianych,
- Doczyszczenie terakoty,
- Inne niezbędne prace porządkowe.
Zakres drobnych prac remontowych niewymagających specjalistycznej wiedzy i uprawnień, który obejmuje m.in.:
- Odświeżanie ścian i sufitów (mycie, odgrzybianie, malowanie),
- Naprawy hydrauliczne (np. wymiana baterii, uszczelek),
- Naprawy elektryczne (np. wymiana kontaktu, powieszenie żyrandola),
- Inne drobne usługi (np. wymiana/ naprawa klamek, regulacja drzwi, powieszenie półek, karniszy, luster).
Szczegółowy zakres usług będzie ustalany indywidualnie z osobą objętą usługą. W sytuacji, gdy prace remontowe będą wymagały opuszczenia mieszkania przez osobę objętą usługą, Oferent będzie zobowiązany do przeniesienia osoby objętej projektem do wskazanego przez nią miejsca, a w przypadkach braku wskazania takiego miejsca przez osobę do zapewnienia jej na czas trwania usługi noclegu poza miejscem zamieszkania i całodziennego wyżywienia (w tym jeden gorący posiłek). Dodatkowo Oferent poinformuje osobę objętą usługą o możliwości skorzystania z kulturalno-edukacyjnej oferty miejskiej.
Szczegółowy proces realizacji zadania będzie ustalony z wybranym realizatorem.
Osoba przystępująca do projektu będzie wytypowana przez pracownika Ośrodka Pomocy Społecznej (OPS). Pracownik OPS przygotuje również osobę, u której będą prowadzone prace porządkowo-remontowe.
Oferent będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z Centrum Usług Społecznych (CUS) oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej, pod opieką którego jest osoba objęta projektem.
Oferent będzie zobowiązany do:
- Uzyskania pisemnej zgody osoby objętej projektem na przeprowadzenie prac i/lub skorzystanie z miejsca tymczasowego pobytu na czas realizacji działań podjętych w ramach projektu,
- Ustalenia wraz z CUS i OPS zakresu działań i prac w mieszkaniu osoby objętej programem,
- Podjęcia współpracy z administratorem budynku w celu ustalenia koniecznych napraw wynikających z obowiązków administrowania budynkiem,
- Pomocy w zakupie/nieodpłatnym pozyskaniu podstawowego, niezbędnego wyposażenia mieszkania,
- Bieżącego kontaktu w trakcie realizowania usługi z osobą objętą projektem (co najmniej raz w ciągu dnia, lub częściej w zależności od potrzeb) oraz z CUS i OPS,
- Podpisania protokołu odbioru prac przy udziale osoby objętej projektem oraz osoby reprezentującej CUS lub OPS,
- Zapewnienia odpowiednich zasobów kadrowych,
- Zapewnienia niezbędnego do realizacji usługi sprzętu, środków czystości oraz materiałów budowlanych.
Wzory dokumentów niezbędnych do realizacji projektu (zgody, protokoły) będą stanowiły załącznik do umowy.
Zasady współpracy przy realizacji zadania z innymi podmiotami:
- Oferent będzie zobowiązany do realizacji zadania przy współpracy z CUS i OPS;
- Oferent będzie zobowiązany do realizacji zadania przy wsparciu wolontariuszy;
- W przypadku współpracy z wolontariuszami podczas realizacji zadania oferent zobowiązany jest do:
- stosowania standardów współpracy z wolontariuszami, o których mowa w projekcie „Ochotnicy warszawscy” (dostępnym na stronie www.ochotnicy.waw.pl) oraz wykazania w ofercie jak będą stosowane;
- udziału osoby zajmującej się współpracą z wolontariuszami w spotkaniu informacyjnym nt. projektu „Ochotnicy warszawscy” i standardów pracy z wolontariuszami (spotkanie zostanie zorganizowane przez Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy);
- umieszczenia oferty/informacji o rekrutacji wolontariuszy na portalu „Ochotnicy warszawscy” (w przypadku prowadzenia rekrutacji podczas realizacji zadania);
- Oferent będzie zobowiązany do dotarcia do podmiotów komercyjnych (branża remontowo-budowlana) z ofertą podjęcia współpracy w zakresie podpisania umowy darowizny na nieodpłatne przekazanie towaru, który będzie wykorzystany przy realizacji projektu.
Oferent w ramach realizacji zadania odpowiedzialny będzie za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami podjęcie działań z zakresu przetwarzania danych osobowych (określone w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)) (RODO).
Przeprowadzenie ewaluacji po zakończeniu realizowanego zadania:
Ewaluacja końcowa powinna dotyczyć realizacji całego projektu ze wskazaniem wniosków i rekomendacji do dalszego działania. W raporcie ewaluacyjnym powinny znaleźć się dane dotyczące:
- Liczby seniorów biorących udział w projekcie,
- Liczby wolontariuszy z podziałem na wiek i dzielnice zaangażowanych do projektu,
- Rodzaju podjętych działań związanych z projektem – zakres usług, bariery, mocne strony,
- Liczby osób, którym zapewniono nocleg z wyżywieniem,
- Liczby ośrodków pomocy społecznej, które wzięły udział w projekcie,
- Liczby pozyskanych darowizn w ramach realizacji projektu.
Wskaźniki realizacji zadania:
- Liczba seniorów biorących udział w projekcie,
- Liczba wolontariuszy z podziałem na wiek i dzielnice zaangażowanych do projektu,
- Rodzaju podjętych działań związanych z projektem – zakres usług, bariery, mocne strony,
- Liczba osób, którym zapewniono nocleg z wyżywieniem,
- Liczba ośrodków pomocy społecznej, które wzięły udział w projekcie,
- Liczba pozyskanych darowizn w ramach realizacji projektu.
- Złożenie oferty wymaga od oferenta pisemnego potwierdzenia chęci współpracy z wybranymi ośrodkami pomocy społecznej m.st. Warszawy oraz z Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa” w postaci listu intencyjnego.
W przypadku składania oferty wspólnej przez dwóch lub więcej oferentów zaleca się, aby działania zaplanowane w ofercie przez wszystkich partnerów były spójne i stanowiły jedną całość i zakładały współpracę partnerów na każdym etapie realizacji działań.
Formularz ofertowy wraz z załącznikami należy wypełnić w Elektronicznym Generatorze Wniosków na stronie https://witkac.pl/Account/Login, następnie wygenerowane potwierdzenie złożenia oferty należy wydrukować wraz z załącznikami, podpisać i złożyć w terminie i miejscu podanym w § 4 ust. 1.
|