Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Wolontariat Cyfrowy Seniorów: Asystent Cyfrowy

Reklama
Nabór od 04.07.2019 do 29.07.2019 15:00
Biuro Pomocy i Projektów Społecznych
Łączny budżet 100 tys. PLN
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
Seniorzy
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: Wolontariat Cyfrowy Seniorów: Asystent Cyfrowy.

Zadanie określone jest w Programie Warszawa Przyjazna Seniorom na lata 2013-2020, przyjętego uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr LXXII/1870/2013 z dnia 5.12.2013 r. Zadanie zlecone do realizacji organizacjom pozarządowym w latach 2019-2020 wpisuje się w cel techniczny Programu 3.6 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Pilotażowy projekt rozwijający działania wolontariackie seniorów z zakresu edukacji cyfrowej. Zadanie polega na przeszkoleniu minimum 24 seniorów, którzy jako Asystenci Cyfrowi będą wspierać edukację cyfrową seniorów w Warszawie oraz koordynowaniu ich działań.

 

Szkolenie seniorów polegające na przygotowaniu do zastania Asystentem Cyfrowym obejmuje:

 

  • odpowiednio dostosowany kurs z zakresu nowoczesnych technologii (tematyka i poziom zależny od potrzeb grupy i związany z jej dalszymi działaniami),
  • kurs z zakresu metod edukacyjnych i szkoleniowych,
  • praktyki oraz mentoring,
  • organizacje spotkań i wyjazdu integracyjnego.

Działania Asystentów Cyfrowych polegać będą na:

  • wsparciu istniejących Punktów Cyfrowego Wsparcia Seniora oraz tworzeniu nowych na zasadach wolontariackich,
  • wsparciu działań promocyjnych i informacyjnych urzędu na rzecz seniorów,
  • przygotowaniu materiałów (foto i wideo) promocyjnych.

Grupą docelową są mieszkańcy Warszawy, którzy ukończyli 60 lat, są osobami aktywnymi społecznie, posiadają dobrą znajomość nowoczesnych technologii (komputery, urządzenia mobilne, paczkomaty itp.).

Zakres zadania. Oferta powinna uwzględniać następujące elementy:

  1. w zakresie szkolenia Asystentów Cyfrowych
  • Oferent każde działanie wymienione w konkursie (takie jak szkolenie czy wyjazd integracyjny) przeprowadzi dla każdej grupy seniorów osobno.
  • grupy szkoleniowe (Asystentów) mogą liczyć maksymalnie 8 osób,
  • Oferent przeprowadzi przed i po szkoleniu weryfikację wiedzy seniorów chcących być Asystentami Cyfrowymi i dostosuje tematykę i sposoby prowadzenia szkoleń do ich potrzeb,
  • Asystent otrzyma – legitymację asystenta, dyplom asystenta oraz dyplom ukończenia kursu trenerskiego.
  • Oferent nawiąże współpracę z Ochotnikami Warszawskimi w zakresie prowadzenia działań wolontariackich i szkoleń wolontariuszy,
  • Każdy senior biorący udział w projekcie:
    • będzie uczestniczył w komputerowym kursie doszkalającym (minimum 16 godzin),
    • będzie uczestniczył w kursie trenerskim (minimum 12 godzin), do kursu zostanie przygotowany skrypt szkoleniowy (w formie podręcznika a nie prezentacji),
    • odbędzie praktyki, które mogą odbywać się w istniejących PCWS lub na bezpłatnych kursach komputerowych dla seniorów (jako wsparcie trenera),minimum 20 godzin każdy Asystent,
    • będzie objęty opieką mentora (minimum 10 godzin konsultacji, każdy Asystent, maksymalnie 4 godziny mogą odbyć się zdalnie),
    • będzie mógł wziąć udział w zorganizowanym wyjeździe integracyjnym, wyjazdu integracyjnego nie należy rozumieć jako zakończenia projektu i podziękowana za udział. Wyjazd integracyjny musi być zorganizowany przed podjęciem przez przeszkoloną grupę działań wolontariackich, aby lepiej się poznali. Wyjazd na terenie Województwa Mazowieckiego.
    • będzie mógł wziąć udział w zorganizowanych spotkaniach cyklicznych (minimum 2 spotkania dla każdej grupy), podczas których pod opieką mentora Asystenci Cyfrowi będą mogli wymienić się wiedzą i doświadczeniem zdobytym podczas prowadzeni własnego PCWS,
    • otrzyma niezbędne materiały zakupione i przygotowane przez oferenta (skrypty i dokumenty potwierdzające odbycie szkolenia) oraz pakiet asystencki.
  1. w zakresie działań Wolontariackich Asystentów:
  • każdy Asystent Cyfrowy otrzyma pakiet asystencki składających się z Tabletu (ekran min 8 cali, 2 GB ram, łączność LTE), podręcznika obsługi komputera (dostarczony przez BPiPS), pakiet gadżetów (oznakowane zgodnie z umową, przydatne w dalszych zadaniach Asystentów Cyfrowych np. pendrive, powerbank, gadżety biurowe), ewentualnie inny sprzęt (np. słuchawki, wskaźnik laserowy), który może przydać się w dalszej działalności asystenta,
  • Zorganizowanie praktyk Asystentom Cyfrowym – w istniejących PCWS lub kursach komputerowych dla seniorów (miejskich lub innych bezpłatnych),
  • Zorganizowanie Punktu Cyfrowego Wsparcia Seniora prowadzonego przez Asystenta cyfrowego
    • Wyszukanie odpowiedniej placówki.
    • Podpisanie umów Partnerskich z placówkami.
    • Ustalenie godzin pracy Punktu.
    • Koordynacja i monitoring Punktu i pracy Asystenta Cyfrowego.
  • przygotowanie i podpisanie umów wolontariackich z uczestnikami projektu,
  • Oferent będzie wspierał, monitorował i rozliczał działalność Asystentów Cyfrowych, którzy przeszli szkolenie. Oferent odpowiada za realizację założonych działań, które Asystenci muszą zamknąć przed końcem projektu,
  • organizowanie i prowadzenie spotkań o charakterze warsztatowym lub seminaryjnym dla Asystentów cyfrowych mających na celu wymianę doświadczeń (spotkania powinny być prowadzone przez osobę znającą specyfikę funkcjonowania poznawczego seniorów, a także posiadać doświadczenie w prowadzeniu zajęć IT dla osób dorosłych i seniorów),
  • Oferent, będzie koordynował działania wolontariackie seniorów. Oferent będzie przekazywał do BPIPS bieżące informacje (np. daty spotkań promujących działania cyfrowe, godziny działań PCWS), materiały promocyjne (np. zdjęcia, filmiki) oraz będzie pośredniczył w kontaktach z Asystentami.
  • Asystenci Cyfrowi po przejściu szkolenia są zobowiązani do:
    • samodzielnego prowadzenia PCWS w zakresie minimum 50 godzin,
    • wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych BPiPS (wsparcie stoisk urzędu podczas imprez senioralnych, dystrybucja materiałów informacyjnych),
    • zorganizowania 2 spotkań w środowisku lokalnym z seniorami, promujących edukację cyfrową, spotkania udokumentowane fotografiami
    • nagrania przy wykorzystaniu tabletu – minimum 5 minutowego wywiadu z warszawskim seniorem (kartka pamięci).
  1. Inne założenia:
  • regulamin oraz inne niezbędne do prowadzenia projektu dokumenty będą opracowane przez Oferenta przy współpracy z BPiPS,
  • Oferent będzie odpowiadał za promocję projektu i rekrutacja uczestników,
  • Oferent będzie prowadził koordynację i monitoring wszystkich działań, a na koniec projektu zostanie przeprowadzona ewaluacja wśród Asystentów Cyfrowych i innych osób zaangażowanych w projekt,
  • Oferent na podstawie ewaluacji i obserwacji, przygotuje na koniec projektu rekomendacje dotyczące kontynuacji działań związanych z kształceniem Asystentów Cyfrowych,
  • zakres czasowy podany w konkursie dotyczy godzin zegarowych.
  • przygotowanie dokumentów projektowych (np. formularze zgłoszeniowe, protokoły przekazania, listy obecności) uzgodnione i zaakceptowane przy współpracy z BPiPS.
  • oferenci w ramach realizacji zadania odpowiedzialni będą za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami podjęcie działań z zakresu przetwarzania danych osobowych określone w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO),

 

Warunki pomieszczeń, w których będą odbywały się szkolenia i spotkania:

  • sala powinna zapewniać warunki do swobodnej nauki oraz spełniać wymogi BHP i ppoż.,
  • lokalizacja i sala muszą spełniać wymogi dostępności dla osób z trudnościami w poruszaniu,
  • sala musi posiadać dobre oświetlenie i odpowiednią wentylację,
  • w budynku musi znajdować się odpowiednie zaplecze sanitarne.

Sposoby monitorowania:

  • półroczne sprawozdanie w formie Karty Monitoringu (wzór Karty Monitoringu opracowany przez BPiPS), wraz z dokumentacją projektowa (na życzenie BPiPS)
  • prowadzenie list obecności oraz dokumentacji fotograficznej z prowadzonych działań,
  • kontrole działań w okresie realizacji zadania przeprowadzane przez BPiPS,
  • Oferent będzie zobowiązany, na żądanie BPiPS do udzielania wyjaśnień i przekazywania aktualnych i szczegółowych informacji oraz dokumentów związanych z prowadzonym projektem,
  • prowadzenie i  udostępnianie elektronicznej listy uczestników i harmonogramów działań.

Kadra merytoryczna realizująca działania szkoleniowe:

  • szkolenia, warsztaty i mentoring powinny prowadzić osoby z odpowiednim, kierunkowym wykształceniem i doświadczeniem,
  • udokumentowane doświadczenie w działaniach edukacyjnych na rzecz seniorów,
  • udokumentowana dobra znajomość obsługi komputera, urządzeń mobilnych, oprogramowania oraz innych urządzeń cyfrowych,
  • udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu kursów z zakresu technik szkoleniowych
  • doświadczenie związane z pracą z osobami starszymi,
  • umiejętności interpersonalne pomocne w prowadzeniu kursów (cierpliwość, sposób motywowania, łagodzenia napięć, redukowanie obaw).

Warunki tworzenia kosztorysu zadania:

  • kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania,
  • wycena kosztów przeszkolenia jednego Asystenta
  • informacje o stawkach osób prowadzących kursy i mentoring,
  • koszt jednego pakietu asystenckiego, pokrytego z dotacji, jaki otrzymuje senior nie może być wyższy niż 1100 zł i niższy niż 800 zł brutto.
  • uwzględnienie rodzajów kosztów związanych bezpośrednio z realizacją zadania:
    • koszty merytoryczne - osobowe oraz rzeczowe związane z uczestnictwem bezpośrednich adresatów zadania,
    • koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne – m.in.  kierowanie (koordynacja) projektem, wykonywanie zadań administracyjnych, księgowych nie może przekroczyć 20 % dotacji,
    • koszt zorganizowania wyjazdu integracyjnego dla wszystkich uczestników do wysokości 6% dotacji w całym okresie realizacji zadania,
    • inne koszty, w tym koszty wyposażenia i promocji – do wysokości 6% dotacji w całym okresie realizacji zadania. Oferent może zakupić tylko sprzęt, który będzie niezbędny do realizacji zadania

Oferent może złożyć ofertę dotyczącą przeszkolenia nie mniej niż 24 seniorów (minimum 3 grupy) na Asystentów Cyfrowych.

Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl

Reklama