Chcesz założyć stowarzyszenie, fundację? Skorzystaj z pomocy, zadaj pytania ekspertce. Przyjdź na webinar >
Wsparcie wykonania zadania publicznego w 2019 r. z zakresu turystyki i krajoznawstwa
W ramach konkursu przewiduje się dofinansowanie przedsięwzięć polegających m.in. na:
- organizacji ogólnodostępnych imprez turystycznych i krajoznawczych, rajdów, wycieczek, oraz gier miejskich na terenie Radomia,
- organizacji dla mieszkańców Radomia rajdów oraz wycieczek krajoznawczo-turystycznych na terenie całego kraju,
- kształtowaniu przestrzeni turystycznej poprzez wytyczanie, znakowanie, odnawianie
i konserwację szlaków turystycznych w Radomiu.
Rodzaj zadania: Wspieranie działalności w obszarze turystyki i krajoznawstwa
Termin realizacji: od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2019 r.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2018 r.: 20 000 zł
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2019 r.: 50 000 zł
Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania może ulec zmianie.
Termin składania ofert: 1 lipca 2019 r. godz. 1500
I. Zasady przyznawania dotacji:
- Do konkursu mogą przystępować organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione
w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688), zwane dalej „oferentami”. - Dotację na realizację zadania otrzymują oferenci, których oferty zostaną uznane za najkorzystniejsze i wybrane w niniejszym postępowaniu konkursowym.
- Dotacja jest przeznaczona na wsparcie zadania, o którym mowa w ogłoszeniu konkursowym.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Złożenie oferty o dotację nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o którą występuje oferent. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo proporcjonalnego zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacja z realizacji zadania.
- Oferta winna zostać sporządzona w dedykowanym narzędziu elektronicznym – generatorze ofert Witkac.pl w odpowiedzi na ogłoszony tam konkurs ofert.
- W przypadku otrzymania dotacji w niższej kwocie niż wnioskowana:
a) oferent zobowiązany jest do wypełnienia, w ciągu 7 dni od daty otrzymania informacji
o przyznaniu dotacji, zaktualizowanej oferty (sporządzonej w dedykowanym narzędziu elektronicznym – generatorze ofert Witkac.pl) i przesłania jej elektronicznie oraz wydrukowania i dostarczenia w formie papierowej;
b) niezłożenie korekty zakresu rzeczowego i kosztorysu zadania w ciągu 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu dotacji wiąże się z rezygnacją z dotacji;
- Szczegółowe warunki realizacji dofinansowania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Gminą Miasta Radomia a oferentem.
- Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne podmioty bądź jednostki.
- Wymagany minimalny wkład finansowy w realizacji zadania wynosi 10% całkowitego kosztu zadania.
- Maksymalna kwota kosztów pośrednich wynosi 10% wnioskowanej kwoty dotacji.
II. Termin i warunki realizacji zadania:
- Zadanie winno być zrealizowane na rzecz mieszkańców miasta Radomia oraz turystów przebywających na terenie Gminy Miasta Radomia w okresie wskazanym w ogłoszeniu
z zastrzeżeniem, że szczegółowy terminy realizacji zadania określony zostanie w umowie. - Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcie uznaje się za zgodne
z umową gdy dana pozycja kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 10 % lub nie wzrosła
o więcej niż o 10%.
4.Przesunięcia nie mogą zwiększać wysokości środków przewidzianych na pokrycie kosztów obsługi zadania, w tym kosztów administracyjnych i wynagrodzeń za czynności związane z obsługą zadania.
III. Termin i warunki składania ofert:
- Oferty należy składać w następujący sposób:
Wersje elektroniczną należy wygenerować w systemie Witkac.pl, natomiast ofertę w wersji papierowej, stanowiącej wydruk z systemu Witkac.pl, zawierającą zgodną sumę kontrolną oraz podpisaną przez upoważnione osoby wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć osobiście w pokoju 103 (piętro I) budynku Urzędu Miejskiego w Radomiu przy ul. S. Żeromskiego 53 lub drogą pocztową pod adres:
Kancelaria Prezydenta
Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki
Urzędu Miejskiego w Radomiu
ul. Żeromskiego 53, pok. 103
26-600 Radom
do dnia 1 lipca 2019 r. do godz. 15
- O zachowaniu terminu przyjęcia oferty decyduje data wpływu oferty do Wydziału Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki pod warunkiem złożenia oferty
w pierwszej kolejności w systemie Witkac.pl. - Ofertę muszą podpisać osoby upoważnione do składania oświadczeń woli (osoby uprawnione do podpisania, potwierdzenia złożenia oferty, nie dysponujące pieczątkami imiennymi, winny podpisywać się czytelnie, pełnym imieniem i nazwiskiem,
z zaznaczeniem pełnionych przez nie funkcji w organizacji pozarządowej). - Oferta w wersji papierowej powinna być opatrzona pieczątką oferenta, złożona wraz
z wymaganymi załącznikami w jednym egzemplarzu, w zamkniętej kopercie na której powinny znajdować się następujące informacje:
- nazwa i siedziba oferenta lub pieczątka oferenta;
- numer konkursu;
- rodzaj zadania publicznego zgodny z rodzajem podanym w ogłoszeniu;
- tytuł zadania;
- wysokość wnioskowanej kwoty dotacji;
f)suma kontrolna oferty.
- Wszystkie pola oferty muszą wypełnione. W polach, które nie odnoszą się do oferenta należy wpisać „nie dotyczy”. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru. Dokument uznaje się za poprawny pod względem formalnym, gdy zostaną skreślone/usunięte wszystkie niepotrzebne sformułowania oznaczone cyfrą oraz zostaną podane wszystkie żądane informacje.
IV. Do oferty należy dołączyć:
- W przypadku ofert składanych wspólnie przez oferentów – sposób reprezentacji podmiotów, gdy jest inny niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów). Załącznik ten musi zostać złożony w formie papierowej wraz z wydrukowaną ofertą.
- W przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – kopia umowy lub statutu spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Załącznik ten musi zostać złożony w formie papierowej wraz z wydrukowaną ofertą.
- W przypadku organizacji działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów wymagane jest zaświadczenie właściwego organu administracji państwowej o posiadaniu osobowości prawnej oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji i zaciągania zobowiązań finansowych. Załącznik ten musi zostać złożony w formie papierowej wraz z wydrukowana ofertą.
- Aktualny, bez względu na datę wystawienia, wyciąg lub wypis z KRS lub innej ewidencji właściwej dla siedziby danej organizacji lub kserokopia potwierdzona za zgodność
z oryginałem.
UWAGA!
- Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem (ze wskazaniem daty, imienia, nazwiska, funkcji oraz z formułą „za zgodność z oryginałem” i podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu - na każdej stronie dokumentu).
- Dokumenty powinny być spięte w jedną całość.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty:
- Postępowanie konkursowe prowadzone będzie przez Komisję konkursową, powołaną przez Prezydenta Miasta Radomia.
- Termin wyboru oferty nastąpi z chwilą opublikowania Zarządzenia Prezydenta Miasta Radomia w sprawie rozstrzygnięcia konkursu ofert.
- Komisja rozpatruje oferty w dwóch etapach: jawnym i niejawnym.
- Komisja w ramach konkursu ocenia oferty w skali od 0 do 30 punktów.
- Komisja rozpatruje oferty w ciągu 30 dni liczonych od dnia następującego po ostatnim dniu składania ofert wskazanym w ogłoszeniu o konkursie.
- Komisja przygotowuje rekomendacje ofert wraz z określeniem wysokości dotacji
i przedstawia rozstrzygnięcie konkursu do akceptacji Prezydentowi Miasta Radomia. - Decyzja Prezydenta Miasta Radomia w sprawie wyboru rekomendowanych ofert
i wysokości przyznanej dotacji jest ostateczna i nie stosuje się do niej trybu odwoławczego. - Decyzja Prezydenta Miasta Radomia stanowi podstawę do zawarcia umów z oferentami, których oferty zostały wyłonione w postępowaniu konkursowym.
- Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości.
10.Prezydent Miasta Radomia może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia w ustalonym terminie – dodatkowych informacji, wyjaśnień i dokumentów.
VI. Odrzuceniu podlegają oferty:
- Złożone na drukach innych niż wskazanych w niniejszym ogłoszeniu;
- Nieprzesłane za pomocą generatora w wersji elektronicznej;
- Których sumy kontrolne wersji elektronicznej i papierowej nie są zgodne;
- Niekompletne (brak załączników);
- Dotyczące zadania, które nie jest objęte działalnością statutową/określoną regulaminem oferenta;
- Dotyczące zadania niezgodnego z ogłoszeniem konkursowym;
- Złożone przez podmiot nieuprawniony, inny niż określony w ogłoszeniu o konkursie;
- Złożone po terminie;
- Oferty niepodpisane zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym
w statucie/regulaminie; - Niespełniające wymogu w zakresie wysokości wkładu finansowego;
- Z innych powodów, o których mowa w ustawie o finansach publicznych i ustawie
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (np. nierozliczenie się z poprzedniej dotacji, toczące się postępowanie wobec oferenta, co może zagrozić realizacji zadania itp.); - W których dotacja przeznaczona ma być na dofinansowanie prowadzonej przez oferenta działalności gospodarczej;
Oferty niespełniające wymogów formalnych będą mogły być uzupełnione w terminie
3 dni od dnia wezwania oferenta do uzupełnienia. Oferty nieuzupełnione w określonym terminie będą odrzucone z przyczyn formalnych i nie będą podlegać ocenie merytorycznej.
Uzupełnieniu podlegają następujące braki i uchybienia formalne:
- Brak podpisu/podpisów pod ofertą osoby/osób upoważnionych;
- Brak lub niepoprawne pełnomocnictwo do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta;
- Brak wymaganych załączników do oferty wskazanych w ogłoszeniu konkursowym;
- Brak poświadczenia kopii dokumentów „za zgodność z oryginałem na dzień…”.
VII. Podstawa oceny merytorycznej:
Punkty oceny merytorycznej będą przyznawane według następujących kryteriów:
- Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta (0-5 pkt.),
- Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego i jej spójności
z harmonogramem ( zakresem rzeczowym zadania) (0-5 pkt.), - Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie (0-5 pkt.),
- Ocena możliwości realizacji zadania z punktu widzenia zasobów organizacyjnych, rzeczowych i kadrowych oferenta, a także z punktu widzenia realności realizacji założonych w ramach oferty rezultatów. (0-5 pkt.),
- Ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadanie publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (0-5 pkt.), - W przypadku wsparcia realizacji zadania planowany przez oferenta wkład finansowy
(0-5 pkt.),
a. Do 15% włącznie - 1 pkt.
b. Więcej niż 15% i do 20% włącznie - 2 pkt.
c. Więcej niż 20% i do 25% włącznie - 3 pkt.
d. Więcej niż 25% i do 30% włącznie - 4 pkt.
e. Więcej niż 30% - 5 pkt.
Odrzuceniu przy ocenie merytorycznej podlegają oferty, które uzyskały mniej niż 16 pkt.
VIII. Inne ważne informacje
Oferenci zobowiązani są do:
- Wypełnienia w systemie Witkac nowej, zaktualizowanej oferty, złożenia jej w systemie oraz wydrukowania i dostarczenia w formie papierowej w przypadku przyznania dotacji
w wysokości innej niż wnioskowana.
- Wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Miasta Radomia na realizację zadania.
- Sporządzania w systemie Witkac i składania w systemie Witkac oraz w wersji papierowej sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminach określonych w umowie (tj. 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania określonego w umowie) według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia na podstawie Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018, poz. 2057);
- Oferenci wyłonieni w drodze konkursu, którym przyznano dotację, zobowiązani są pod rygorem rozwiązania umowy, do zamieszczania informacji o wsparciu finansowym realizacji zadania przez Gminę Miasta Radomia w miejscu realizacji zadania. Ponadto zgodnie z art. 4 a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oferenci są zobowiązani udostępniać informacje publiczne na zasadach i w trybie określonym ww. ustawie.
- Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Radomiu dokumentów celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej.
- Kontrola, o której mowa w ust. 6, nie ogranicza prawa Gminy Miasta Radomia do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym.
IX. Unieważnienie konkursu
Konkurs może zostać unieważniony w przypadku, gdy spełni się przynajmniej jedna
z przesłanek:
- nie złożono żadnej oferty,
- żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
X. Ogłoszenie zawiera załączniki:
- Załącznik Nr 1 – wzór oferty;
- Załącznik Nr 2 – wzór umowy;
- Załącznik Nr 3 – wzór sprawozdania.
XI. Miejsce zamieszczenia informacji dotyczących konkursu
Wzór oferty, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego oraz wszelkie informacje dotyczące Konkursu dostępne są:
- na stronie www.bip.radom.pl – w zakładce „Współpraca z NGO-Konkursy”
- na stronie internetowej www.radom.pl w zakładce „Dla turystów”, dział „Informacje turystyczne”, poddział „Konkursy”.
- w Wydziale Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego w Radomiu, ul. Żeromskiego 53, pok. 103, piętro I, tel. 48 36 20 393
- w systemie Witkac.pl na stronie internetowej www.witkac.pl
XII. Postępowanie konkursowe będzie prowadzone zgodnie z postanowieniami:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688),
- Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.
z 2018 r., poz. 2057); - ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2019 poz. 869),
- Rocznego Programu Współpracy Gminy Miasta Radomia z Organizacjami Pozarządowymi.
Informacja pochodzi z generatora wniosków Witkac.pl