Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Cel zadania:
Wzmocnienie samorządności uczniowskiej w warszawskich szkołach podstawowych (od VI klas) i ponadpodstawowych, w oparciu o standardy działania samorządów uczniowskich ujęte w „Warszawskiej karcie samorządów uczniowskich” (publikacja dostępna: www.wcies.edu.pl/item/1885-warszawska-karta-samorzadow-uczniowskich)
Opis zadania:
Zadanie ma polegać na:
· wsparciu społeczności szkolnych – samorządów uczniowskich (SU), rad pedagogicznych, w tym opiekunów samorządów uczniowskich i dyrektorów, oraz rad rodziców – w procesie uspołecznienia szkoły i wzmacniania samorządności uczniowskiej.
· wdrażaniu mechanizmów współdecydowania uczniów o szkole m.in. o dokumentach szkolnych (statucie, regulaminach, wewnątrzszkolnym systemie oceniania), ofercie zajęć pozalekcyjnych, przestrzeni szkolnej, finansach szkolnych (szkolny budżet partycypacyjny/ szkolny budżet uczniowski).
Zadanie powinno objąć:
1. Systemowe wsparcie co najmniej 20 szkół tj.:
· dokonanie analizy stanu zastanego i wypracowanie indywidualnych planów uspołecznienia łącznie co najmniej 20 szkół publicznych podstawowych i ponadpodstawowych z możliwie różnych dzielnic – z czego minimum 8 szkół ponadpodstawowych. Uczestnikami tych działań nie mogą być szkoły, które zostały objęte systemowym wsparciem w poprzedniej edycji projektu (lista szkół uczestniczących w poprzedniej edycji projektu zostanie udostępniona wykonawcy).
· prowadzenie procesów tutorskich i mentoringowych z organami szkolnymi: dyrekcji, rad pedagogicznych, rad rodziców, samorządów uczniowskich, rad szkół (jeśli zostały utworzone) zarówno w formie zorganizowanych form szkoleniowych jak i bieżącego wsparcia.
2. Doraźne wsparcie szkół – wdrażanie warszawskich standardów działania samorządów uczniowskich, tj.:
· organizację otwartych form wsparcia (m.in. warsztatów, debat, spotkań, wizyt studyjnych) – dla uczniów, grona pedagogicznego i rodziców;
· prowadzenie doraźnego, indywidualnego wsparcia dla chętnych placówek m.in. warsztatów nt. rozwoju wybranych obszarów działania SU, porad itp.;
· wspieranie szkół uczestniczących w poprzedniej edycji projektu.
3. Organizację wydarzenia podsumowującego projekt.
Wydarzenie powinno:
· integrować społeczności szkolne, być otwarte dla wszystkich chętnych;
· dawać możliwość przedstawienia uczestnikom efektów zadania;
· sieciować zarówno uczniów jak i kadrę pedagogiczną, dyrektorów, rodziców;
· tworzyć przestrzeń do dialogu pomiędzy młodzieżą, a dorosłymi – kadrą, rodzicami i dyrektorami szkół oraz urzędnikami (doradcami ds. młodzieży w dzielnicach, władzami m.st. Warszawy).
4. Wydanie publikacji elektronicznej z podsumowaniem projektu – dobrymi praktykami działania i wspierania samorządności uczniowskiej w warszawskich szkołach.
Publikacja powinna być prezentacją dobrych praktyk działania samorządów uczniowskich zebranych podczas realizacji projektu. W ramach wykonania zadania autorskie prawa majątkowe oraz upoważnienie do wykonywania osobistych praw majątkowych do publikacji zostaną przekazane na rzecz m.st. Warszawy.
Oferta musi uwzględniać realizację całości zdania.
W ofercie powinny zostać uwzględnione następujące elementy:
1. Szczegółowe opisy rekrutacji placówek.
2. Koncepcja pracy ze zrekrutowanymi placówkami w ramach systemowego wsparcia.
3. Tematy i formy działania w ramach doraźnego wsparcia.
4. Opis wydarzenia podsumowującego z uwzględnieniem form pracy.
5. Formy włączenia młodzieżowych rad w realizację projektu.
Realizacja zadania ma przyczynić się do:
1. Wzrostu świadomości kadry pedagogicznej szkół (w tym dyrektorów), rad rodziców oraz samorządów uczniowskich nt. wagi i roli partnerskiego tworzenia społeczności szkolnej i współdecydowania o życiu szkoły.
2. Wzrostu zaangażowania uczniów, nauczycieli, dyrekcji oraz rodziców w podejmowanie dialogu dotyczącego funkcjonowania szkoły.
3. Wzrostu znaczenia samorządów uczniowskich.
4. Wzrostu zaangażowania młodzieży w życie szkoły.
1. Wzmocnienia i wsparcia kadry pedagogicznej warszawskich szkół.
2. Rozpowszechnienia standardów działania samorządów uczniowskich ujętych w „Warszawskiej karcie samorządów uczniowskich” .
Przy ocenie ofert w postępowaniu konkursowym szczególna uwaga będzie zwracana na:
· zgodność oferty z niniejszym ogłoszeniem konkursowym – adekwatność zaproponowanych działań do celu zadania konkursowego;
· zaproponowane przez oferenta działania realizujące elementy z powyższych listy;
· doświadczenie w realizacji przedsięwzięć wspierających samorządność uczniowską;
· posiadanie wyspecjalizowanej merytorycznie i doświadczonej kadry.
Zadanie konkursowe realizuje założenia programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020” (załącznik do Zarządzenia nr 87/2016 Prezydenta m.st. Warszawy), zwłaszcza cele szczegółowe: II.1 Wzmocnienie samorządności uczniowskiej oraz II.4 Tworzenie mechanizmów wspierających inicjatywy młodzieżowe.
W ramach realizacji zadania zostanie wyłoniony tylko jeden oferent, który będzie zobowiązany do:
1. Wzięcia udziału na początku realizacji zadania w spotkaniu nt. programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020” („Młoda Warszawa”).
2. Stałej partnerskiej współpracy z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy przy realizacji zadania, m.in. poprzez ścisłą i merytoryczną współpracę z Działem Polityki Młodzieżowej.
3. Realizacji działań zgodnie z założeniami programu „Młoda Warszawa”.
4. Promowania facebooka Młoda Warszawa podczas wszystkich organizowanych działań;
5. Umieszczenia na stronie internetowej organizacji/zadania oraz wszelkich materiałach wykonywanych w ramach zadania informacji o programie „Młoda Warszawa”;
6. Dystrybucji wśród uczestników materiałów edukacyjnych i informacyjnych wydanych przez Dział Polityki Młodzieżowej, w tym: Miejski Informator Młodzieżowy;
7. Przygotowania kompleksowego podsumowania podejmowanych działań z uwzględnieniem informacji zwrotnej od uczestników oraz rekomendacji do rozwoju podobnego zadania w przyszłości;
8. Zbierania informacji dotyczącej wskaźników realizacji celu I i II. programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020” w zakresie prowadzonych działań.
Rezultaty zadania:
· Liczba szkół objętych wsparciem w ramach wszystkich działań.
· Analiza stanu zastanego co najmniej 20 szkół objętych systemowym wsparciem oraz opis procesów wsparcia i rozwoju samorządności uczniowskiej.
· Liczba przeprowadzonych szkoleń/warsztatów itp. w ramach doraźnego wsparcia.
· Liczba nauczycieli objętych doraźnym wsparciem.
· Liczba uczniów objętych doraźnym wsparciem.
· Liczba rad rodziców objętych wsparciem.
· Zestawienie danych dotyczących udzielonego wsparcia – tematy (obszary), formy, odbiorcy, liczba godzin.
· Zorganizowane wydarzenie podsumowujące.
· Wydana publikacja podsumowująca projekt.
Oferent w ramach oferty powinien przedstawić zakres realizacji powyższych wskaźników odnosząc się do skali działania, które proponuje.
Ofertę, na druku zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, należy złożyć w Generatorze Wniosków dostępnym pod adresem https://www.witkac.pl do dnia 15 lipca 2019 roku do godz. 16..
Wygenerowane potwierdzenie złożenia oferty należy wydrukować, prawidłowo podpisać i złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lipca 2019 roku do godz. 16.00 w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy przy ul. Senatorska 27, pokój 136 lub przesłać przesyłką/pocztą tradycyjną/przesyłką kurierską na adres: ul. Senatorska 27, pokój 136 (liczy się data wpływu do Biura).
Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia i nazwiska, opatrzony podpisem, umożliwiający weryfikację osób podpisujących ofertę. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oferta została prawidłowo podpisana.