Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Przeprowadzenie kampanii społecznych/ kampanii informacyjno-edukacyjnych z zakresu przeciwdziałania alkoholizmowi
Cel zadania:
- zwiększenie wiedzy i świadomości społecznej wśród mieszkańców Warszawy dotyczących skutków używania alkoholu,
- informowanie o możliwych formach i miejscach pomocy osobom zagrożonym lub dotkniętych problemem uzależnienia od alkoholu
Rezultaty zadania:
- liczba i rodzaj działań podejmowanych w ramach kampanii,
- liczba i rodzaj odbiorców poszczególnych form,
- liczba i rodzaj upowszechnionych materiałów,
- liczba i rodzaj działań medialnych
Rekomenduje się podjęcie w ramach kampanii różnorodnych i atrakcyjnych form oddziaływań informacyjnych i edukacyjnych, m.in. takich jak: debaty, konkursy, warsztaty, treningi, seminaria, akcje edukacyjne, eventy, spoty, reklamy, wystawy, happeningi, audycje radiowe, artykuły w prasie lokalnej, ulotki, plakaty, billboardy, citylighty oraz nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, dostosowane do potrzeb grup docelowych i oczekiwanych rezultatów projektu.
Konieczne jest aby oferent posiadał zdolności organizacyjne, niezbędne warunki oraz doświadczenie w realizacji zadań podobnego typu, podejmowanych w obszarze przeciwdziałania alkoholizmowi
Ofertę należy kierować do wybranej grupy adresatów.
W ofercie należy określić dobór działań do celów kampanii oraz narzędzi do grupy docelowej, przedstawić założenia, organizację i przebieg kampanii oraz opisanie materiałów informacyjno-edukacyjnych zaplanowanych do realizacji w ramach przedsięwzięcia z określeniem ich parametrów technicznych.
W ramach zadania można również zaplanować (element fakultatywny) działania w przestrzeni publicznej wyłączonej z zakazu spożywania alkoholu*. Zakres i intensywność tych działań pozostaje do decyzji oferenta.
Działania nad Wisła mogą być głównym elementem zadania lub też jego częścią (uzupełnieniem innych działań).
W przypadku zaplanowania działań nad Wisłą, rekomenduje się przeprowadzenie ich w formie streetworkingu i partyworkingu.
Koncepcja działań streetworkerów/partyworkerów powinna być spójna z pozostałymi elementami kampanii i uwzględniać informowanie o negatywnych skutkach spożywania alkoholu. Praca streetworkerów/partyworkerów powinna odbywać się głównie w godzinach popołudniowych, wieczornych oraz nocnych (weekendy), w okresie czerwiec – wrzesień.
Działania nad Wisłą mogą uwzględniać współpracę z partnerami, działającymi nad rzeką np. Centrum Nauki Kopernik, operatorem Veturilo, najemcami lokali gastronomicznych. Wszystkie działania, wymagające zajęcia terenu muszą uzyskać zgodę Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, gospodarującego z ramienia miasta terenem nad Wisłą.
* Strefy wyłączone z zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych na terenie m.st. Warszawy to określone są szczegółowo w dwóch uchwałach Rady m.st. Warszawy:
1. Uchwała nr LXIII/1734/2018 Rady m.st. Warszawy z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscu publicznym na terenie m.st. Warszawy.
Uchwała dotyczy terenu położonego na lewym brzegu Wisły na długości bulwarów: Bulwaru Flotylli Wiślanej, Bulwaru B. Grzymały-Siedleckiego, Bulwaru gen. G. S. Pattona, Bulwaru J. Karskiego i Bulwaru Z. Religi i jest dostępna (wraz z załącznikiem) pod linkiem:
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/F928CC8D-5FF9-4242-A1D1-99746F9EFC33,frameless.htm
2. Uchwała nr LXV/1778/2018 Rady m.st. Warszawy z dnia 19 kwietnia 2018 r. w sprawie wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscu publicznym na terenie m.st. Warszawy
Uchwała dotyczy terenu położonego na prawym brzegu Wisły po obu stronach Mostu Józefa Poniatowskiego i jest dostępna (wraz z załącznikiem) pod linkiem:
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/394D3F2F-07FC-4F69-8BD4-833BA056D348,frameless.htm
Szczegółowe usytuowanie terenów wyłączonych z zakazu spożywania alkoholu ilustrują szkice sytuacyjne stanowiące załączniki do dwóch ww. uchwał.
Dodatkowe oczekiwania dotyczące realizacji zadania i treści oferty:
- w przypadku dofinansowania/finansowania zadania przedstawienie do akceptacji Biura treści kampanijnych, projektów materiałów informacyjno-edukacyjnych i innych, które będą publikowane i rozpowszechniane w ramach realizowanego zadania, przed ich upowszechnieniem,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania powinna być adekwatna do zakresu rzeczowego, merytorycznie uzasadniona,
- przy realizacji zadania oczekuje się współpracy z innymi partnerami/podmiotami działającymi na rzecz przeciwdziałania alkoholizmowi,
- prowadzenie dokumentacji, w tym statystyk umożliwiających ocenę realizacji i efektywności podejmowanych działań,
- po zakończeniu kampanii wymaga się podsumowania jej przebiegu oraz przedstawienia wyników w formie raportu,
- po zakończeniu projektu realizator udzieli Miastu licencji niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie w zakresie korzystania z utworu na określonych w umowie polach eksploatacji.