Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

375 grantów dla organizacji społecznych w całej Polsce – VI edycja programu „Decydujesz, pomagamy”

Reklama
Nabór od 01.04.2019 do 29.04.2019 23:59
Tesco Polska
Łączny budżet nieznany
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 1 tys. do 5 tys. PLN
Rodzina, Seniorzy, Dzieci, Niepełnosprawni
Realizując program „Decydujesz, pomagamy” Tesco Polska wspiera aktywnych mieszkańców poprzez przekazywanie grantów na zgłaszane przez nich projekty. W ciągu trzech lat trwania programu wsparcie finansowe otrzymało 1 190 pomysłów społeczników w całej Polsce. 1 kwietnia rusza kolejna – VI edycja programu „Decydujesz, pomagamy”.

– Od 2016, wraz z Tesco, wsparliśmy aż 1 190 projektów społecznych. Ogromne zaangażowanie mieszkańców i naszych klientów to dowód na to, że program jest najlepszą odpowiedzią na stale rosnącą wśród Polaków potrzebę współdecydowania o swoim najbliższym otoczeniu. Wsparcie podczas programu jest ogromne, widać to na przykładzie głosów oddanych w ciągu wszystkich pięciu edycji – 26 746 271. Liczby mówią same za siebie, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. Dziękujemy, że jesteście z nami! – podkreśla Katarzyna Michalska-Miszczyk, Prezes Fundacji Tesco.

Na potrzeby programu Polska została podzielona na mikroregiony, w obrębie których organizacje mogą rywalizować o wsparcie finansowe swoich działań. W każdym z regionów dofinansowanie w wysokości 5 000 zł, 3 000 zł lub 1 000 zł otrzymają trzy inicjatywy społeczne. Do programu może zgłosić się każdy - zarówno organizacja pozarządowa, spółdzielnia socjalna, instytucja publiczna, jak i grupa mieszkańców, która aktywnie działa w lokalnej społeczności. Pomysł można zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy od 1 do 29 kwietnia 2019 roku.

Program realizowany jest w 4 krajach Europy Środkowej: Polsce, Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech. W pięciu edycjach realizowanych w 4 krajach 3 197 projektów społecznych otrzymało granty o łącznej wartości ponad 2,8 mln euro.

Pomagając lokalnie, Tesco kreuje realne zmiany w skali globalnej

Prowadzone przez firmę działania skupiają się na wdrażaniu zmian w obszarach, które mają znaczenie dla klientów, pracowników, oraz lokalnych społeczności. Każdego dnia Tesco stawia czoła społecznym, środowiskowym oraz ekonomicznym wyzwaniom. „Każdy, nawet najmniejszy, pomocny gest ma wielkie znaczenie” – tak brzmi wpisane w DNA firmy przekonanie, które przekłada się na aktualną strategię biznesową. Strategia Pomocnych Gestów opiera się na trzech filarach - ludzie, produkty i miejsca. Tesco, jako świadoma sieć handlowa, walczy z niemarnowaniem żywności. Stara się wpływać na procesy wszystkich etapów w łańcuchu dostaw od producenta po konsumenta. Dzięki linii produktów „Perfectly Imperfect” klient, ma możliwość kupienia smacznych owoców i warzyw, które z powodu swojego nieidealnego wyglądu mogą trafić do kosza jeszcze u producentów. Sieć stara się mieć również realny wpływ na środowisko. Do 2025 r. wszystkie opakowania będą w pełni nadające się do recyklingu lub przetworzenia, a całość papieru i tektury będzie pochodzić w 100% ze zrównoważonych źródeł. Program grantowy „Decydujesz, pomagamy” to przykład działań mających na celu poprawę jakości naszego najbliższego otoczenia.

W Polsce w ciągu pięciu edycji Tesco wsparło 1 190 projektów, przekazując łącznie 4 450 000 zł mln złotych na rzecz lokalnych społecznych inicjatyw.

Więcej informacji o programie znajduje się na stronie internetowej: www.tesco.pl/pomagamy


Fundacja Tesco powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia.
Więcej informacji: www.fundacjatesco.pl

Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” powstała, aby rzetelnie i krytycznie opisywać wyzwania dotyczące życia społecznego w Polsce. Opracowuje i upowszechnia innowacyjne rozwiązania, które mogą pomóc sprostać tym wyzwaniom. Szuka ich, łącząc perspektywę badaczy-akademików i aktywistów społecznych oraz podejmując działania koncentrujące się na kluczowych zagadnieniach: rozwoju wspólnot lokalnych, innowacjach społecznych, wolontariacie oraz partycypacji obywatelskiej. Więcej informacji: www.stocznia.org.pl

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych, funkcjonującą na polskim rynku od 1995 roku. Struktura sieci składa się na 380 sklepów – od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia około 20 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne – „Od uprawy do potrawy”, promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich jak program „Decydujesz, pomagamy”, zbiórki żywności dla potrzebujących czy walka z marnowaniem żywności nie tylko w ramach własnej sieci, ale w całym łańcuchu dostaw.
Więcej informacji: www.tesco.pl

Źródło: Tesco Polska
Reklama