Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu

Reklama
Nabór od 18.01.2019 do 11.02.2019 15:00
Gmina Kisielice - Referat Organizacyjny
Łączny budżet 85 tys. PLN
Do 90% dofinansowania
Dotacje do 85 tys. PLN
Burmistrz Gminy Kisielice ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadania w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu: Upowszechnianie sportu, szkolenie w sekcjach sportowych w raz organizacją i uczestnictwem we współzawodnictwie sportowym organizowanym przez kluby sportowe w ramach rozgrywek ligowych, wykorzystując potencjał własnych wychowanków.
  1. Zasady przyznawania dotacji:
    1. W otwartym konkursie ofert mogą brać udział  podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2018 r. poz. 450,  650, 723 i 1365) prowadzące dzielność statutową w zakresie zadań wymienionych w części I, zwanej dalej organizacjami pozarządowymi.
    2. Powyższe zadanie publiczne będzie realizowane w formie wsparcia wykonania tego zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji i nastąpi z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, zwanej dalej ustawą.
    3. Oferent zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 10% całkowitego kosztu zadania, w tym wkład finansowy stanowi 5%.
    4. Wkład własny może mieć formę wkładu finansowego i/lub niefinansowego.
    5. Wkład finansowy to środki finansowe własne organizacji pozarządowej lub pozyskane przez nią z innych źródeł, w tym świadczeń pieniężnych odbiorców zadania publicznego.
    6. Wkład niefinansowy stanowi wkład osobowy, wniesiony w postaci świadczeń wolontariuszy
      i pracy społecznej członków organizacji pozarządowej. W trakcie realizacji zadania wkład ten należy udokumentować np. poprzez zawarcie porozumienia z wolontariuszem, karta pracy wolontariusza, oświadczenia członka organizacji o wykonaniu pracy społecznej przy realizacji zadania. Krata pracy wolontariusza oraz oświadczenie członka organizacji powinny zawierać m.in. imię i nazwisko wolontariusza/członka organizacji, nazwę organizacji, nazwę  zadania, okres w jakim wykonywał pracę społeczną, przedmiot, miejsce i czas wykonywania pracy oraz poświadczenie jej wykonania przez osobę uprawnioną do reprezentacji organizacji.
    7. W przypadku wnoszenia do projektu wkładu osobowego wartość tej pracy ustalona zostaje:
      1. w przypadku prac pomocniczych, godzina pracy wyceniona jest na nie więcej niż  15 zł;
      2. w przypadku prac administracyjnych, godzina pracy wyceniona jest na nie więcej niż 25 zł;
      3. w przypadku prac ekspertów i specjalistów, godzina pracy wyceniona jest na nie więcej niż 50 zł;
      4. w przypadku prac ekspertów, specjalistów, których stawki godzinowe przekraczają maksymalne stawki za godzinę, oferent musi uzasadnić wysokość wyższej stawki.
    8. W przypadku wniesienia wkładu rzeczowego w realizację zadania (np. nieodpłatne udostępnienie Sali, użyczenia boisk sportowych, nieodpłatne  usługi świadczone przez sponsorów) jego wycena nie jest obowiązkowa i nie należy jej wykazywać w kalkulacji kosztów oraz w przewidywanych źródłach finansowania zadania wnoszony wkład rzeczowy w realizację zadania, w tym również udział ewentualnych partnerów opisuje się w ofercie i jest on brany pod uwagę przy ocenie merytorycznej oferty.
    9. Przekroczenie, w składanej przez organizację pozarządową ofercie, kwoty środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania, określonej w tabeli w części I i stanowiącej maksymalną kwotę wnioskowanej dotacji, jak również określenie niższego poziomu wkładu własnego, od wskazanego
      w ust. 3 będzie skutkowało odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej bez możliwości uzupełnienia.
    10. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji
      w oczekiwanej wysokości.
    11. Ostateczną decyzję o wyborze ofert oraz wysokości kwot przyznanych dotacji podejmuje Burmistrz Kisielic, po zaopiniowaniu złożonych ofert przez Komisję Konkursową.
    12. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowane w ofertach. W takim przypadku oferentom przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresów rzeczowych zadań lub rezygnacji
      z ich realizacji poprzez wycofanie ofert.
    13. Zastrzega się możliwość podziału środków w ramach jednego zadania dla kilku organizacji lub jednej organizacji składającej kilka ofert, z których każda dotyczy innych działań w ramach zadania.
    14. Burmistrz może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji
      i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci  utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
    15. W przypadku rezygnacji organizacji pozarządowej lub odmowy podpisania przez Burmistrza umowy z przyczyn opisanych wyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na inną, spełniającą warunki konkursowe ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania
      w innym trybie przewidzianym w ustawie i w „Rocznego programu współpracy Gminy Kisielice
      z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami realizującymi zadania publiczne w sferze pożytku publicznego na rok 2019”, zwanym dalej Programem.
    16. Gdy zarezerwowane środki nie zostaną w pełni wyczerpane w niniejszym postępowaniu konkursowym Burmistrz może je przeznaczyć na ogłoszenie  nowego konkursu lub na realizację zadania zleconego w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego
      i o wolontariacie.
    17. Burmistrz może, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, odstąpić od realizacji zadania publicznego, określonego w niniejszym ogłoszeniu, informując o powyższym organizację, których oferty zostały wybrane w postępowaniu konkursowym oraz pozostałych uczestników konkursu.
  2. Termin i warunki realizacji zadania
    1. Zadanie powinno być realizowane w terminie określonym w tabeli w części I ogłoszenia.
    2. Zadanie może być realizowane przed rozstrzygnięciem konkursu, nie wcześniej jednak niż  od
      1 stycznia  2019 r. Jednakże środki dotacji mogą być wydatkowane na pokrycie kosztów związanych
      z ich realizacją powstałych od dnia rozstrzygnięcia konkursu. Szczegółowy i ostateczny termin oraz warunki realizacji finansowania i rozliczania zadania określi umowa pomiędzy Gminą a oferentem.
  3. Zlecone zdania  każdy wnioskodawca zobowiązany jest realizować z najwyższą starannością, zgodnie
    z zawartą umową oraz z aktualnie obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.
  4. Dotacja: 

1) może być przyznana na: 

  1. realizację programów szkolenia sportowego, w tym koszty:
  • wynagrodzenia wraz z pochodnymi dla szkoleniowców prowadzających zajęcia sportowe - potwierdzone odpowiednią umową cywilno-prawną (kadra trenerska musi posiadać kwalifikacje m.in. instruktora danej dyscypliny sportu),

  • wynagrodzenia dla sędziów - potwierdzone odpowiednią umową cywilno-prawną,

  • pokrycie kosztów organizowania zawodów sportowych, uczestnictwa w tych zawodach, współzawodnictwa w ramach rozgrywek ligowych  (m.in. opłaty wpisowe, ubezpieczenie dla zawodników,  zakup napojów, transportu, zakwaterowania i wyżywienia, transport),

  • specjalistycznej opieki medycznej, okresowych badań lekarskich,

  • utrzymanie obiektu  lub wynajmu bazy sportowej przeznaczonej do prowadzenia szkolenia sportowego oraz organizacji zawodów oraz koszty utrzymania, remontu lub modernizacji obiektów  i urządzeń  sportowych klubu służących uprawianiu sportu (np. opłaty za media, zakup trawy i nawozu, paliwa do kosiarki, środki czystości),

  • zakup niezbędnego sprzętu, strojów i obuwia sportowego przeznaczonego do prowadzenia zajęć;

  1. organizację i udział w zawodach i rozgrywkach ligowych, w tym koszty:
    • transportu zawodników na zawody i turnieje, wyżywienie, noclegi zabezpieczenie medyczne,
    • udział zespołów w rozgrywkach ligowych (opłaty wpisowe, związkowe, rejestracyjne, zezwolenia
      i licencje), wynajmu obiektu na zawody,
    • opłat za sędziowanie zawodów, opłat startowych i obowiązkowych ubezpieczeń;

c)  koszty administracyjne:

  • wynagrodzenie dla księgowej, obsługi technicznej (potwierdzone odpowiednią umową cywilnoprawną),
  • zakup pucharów, dyplomów, nagród,
  • zakup środków czystości i środków piorących,
  • opłaty pocztowe, bankowe, telekomunikacyjne, materiały biurowe;

 2) dotacja nie może być przyznana na: 

  • wypłaty wynagrodzeń dla  zawodników i działaczy klubu sportowego,
  • transfer zawodników z innego klubu,
  • zapłaty kar, mandatów i innych karnych opłat nałożonych na kluby sportowe lub zawodnika klubu,
  • zobowiązań klubu z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów oraz kosztów obsługi zadłużenia,
  • nagród, stypendiów, premii i innych form bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla pracowników 
    i członków klubu,
  • kosztów dojazdu zawodników, trenerów na  treningi.
  1. Koszty obsługi zadań mogą wynieść do 20% łącznej kwoty przyznanej dotacji.
  2. Z dotacji nie mogą być  dofinansowane koszty obsługi konta bankowego (nie dotyczy przelewów).
  3. Zadania powinny być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców Gminy Kisielice,
    z uwzględnieniem różnych grup wiekowych.
  4. W zadaniu, w przypadku szkolenia zawodników w danej dyscyplinie sportowej należy opisać lub dołączyć do oferty w formie odrębnego załącznika planowane akcje lub program szkolenia w poszczególnych kategoriach wiekowych wraz ze średnią liczbą osobodni przypadającą na drużynę lub danego zawodnika, listę zawodników i zawodniczek w poszczególnych dyscyplinach i kategoriach wiekowych wraz z kadrą trenerską/ instruktorską prowadzącą szkolenie.
  5. Dopuszcza się pobieranie wpłat i opłat od uczestników zadania pod warunkiem, że podmiot realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatna pożytku publicznego. Podmiot ten jest zobowiązany wskazać dokument, z którego wynika zakres prowadzenia działalności odpłatnej pożytku publicznego. Brak podstaw prawnych prowadzenia działalności odpłatnej pożytku publicznego będzie skutkowało odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.
  6. Wyłonione w konkursie podmioty są zobowiązane do informowania, że zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych od zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna znaleźć się we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego.

IV.  Termin i warunki składania ofert

  1. Termin składania ofert upływa  dnia 11 lutego 2019 r. o godz. 15.00.
  2. Oferty należy wypełnić i złożyć w wersji elektronicznej za pomocą elektronicznego generatora wniosków udostępnionego na  stronie http://bipkisielice.warmia.mazury.pl/ Stowarzyszenia/współpraca/generator wniosków oraz  wersji papierowej, po wydrukowaniu z elektronicznego generatora wniosków i podpisaniu przez osoby upoważnione do reprezentowania oferenta. Oferent zobowiązany jest również wydrukować i dołączyć do oferty Potwierdzenia złożenia oferty w 1 egzemplarzu w elektronicznym generatorze wniosków”

Oferty wydrukowane na realizację zadania publicznego należy składać w zamkniętej kopercie, osobiście lub wysłać drogą pocztową na adres Urzędu Miejskiego w Kisielice ul. Daszyńskiego 5 w terminie do dnia 13 lutego 2019 r., do godz. 12:00. (decyduje data wpływu).

 Koperta powinna być opisana. Opis musi zawierać nazwę i adres podmiotu składającego ofertę, dopisek na kopercie „Konkurs  na zadanie publiczne określony w ogłoszeniu o konkursie na zadanie ….”.

  1. Oferta konkursowa musi być sporządzona na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań
    z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057).
  2. Zgodnie z art. 14 ust. 2 ustawy dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy mogą złożyć ofertę wspólną. Prawa i obowiązki wynikające ze złożenia oferty wspólnej określają zapisy art. 14 ust. 4-5 ustawy.
  3. Formularz oferty powinien być wypełniony w sposób kompletny, tzn. wszystkie pola wypełnione
    i podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie Krajowym Rejestrem Sądowym (KRS) lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. Jeśli którykolwiek punkt lub zapis nie dotyczy oferenta lub zgłaszanego przez niego projektu – należy wpisać „nie dotyczy”.
  4. Wypełnienie formularza oferty – tabela „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” – jest obowiązkowe wyłącznie w przypadku wnioskowania o dotację w wysokości powyżej 10.000 zł.
  5. Do oferty należy załączyć załączniki wynikające ze wzoru oferty wskazanego w ust. 3 oraz załączniki wskazane w opisie warunków realizacji zadań w cz. III ogłoszenia, a ponadto:
  6. aktualny odpis z KRS, innego rejestru lub ewidencji (dotyczy tylko tych organizacji, które nie są zarejestrowane w KRS i odpis nie jest dostępny w internetowej wyszukiwarce podmiotów KRS);
  7. Statut wnioskodawcy (tylko w przypadku, gdy w opisie z rejestru lub ewidencji brak informacji o celu działania i przedmiocie działalności statutowej organizacji);
    1. Zleceniodawca ma prawo żądać od podmiotu składającego ofertę innych dokumentów potwierdzających  do oferty.
    2. W przypadku składania kopii dokumentów należy opatrzyć je poświadczeniem o zgodności
      z oryginałem przez osoby upoważnione.
    3. Jeżeli osoby upoważnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Reklama