Nowość: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Księgowość, sprawozdawczość, RODO. Skorzystaj z kursu eduNGO >
Konkurs MSiT: Realizacja zadań publicznych z zakresu turystyki w 2019 roku
Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich wsparcia wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadań.
PRIORYTETY OBJĘTE DOFINANSOWANIEM
Priorytety na 2019 rok zostały określone zgodnie z Programem Rozwoju Turystyki do 2020 roku. Zadania zostaną dofinansowane z budżetu państwa cz. 40 Turystyka, dział 630 rozdział 63003 „Zadania w zakresie upowszechniania turystyki”.
- Zadanie 1. Renowacja i wytyczanie szlaków turystycznych.
- Zadanie 2. Działania wspierające tworzenie i rozwój terytorialnych marek turystycznych.
- Zadanie 3. Działania na rzecz zwiększenia dostępności turystyki dla osób niepełnosprawnych.
WNIOSKODAWCY UPRAWNIENI DO UZYSKANIA DOFINANSOWANIA
W otwartym konkursie ofert mogą brać udział zarejestrowane w Polsce organizacje pozarządowe oraz jednostki w rozumieniu art. 3 ust. 3 ustawy _o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2018 r. poz. 450, 650, 723, 1365), _których działalność w sferze turystyki (w tym m.in. ekoturystyki, agroturystyki, przewodnictwa i pilotażu, rekreacji, wypoczynku, hotelarstwa) lub krajoznawstwa jest jednym z celów lub zadań statutowych, działające dłużej niż 2 lata. Okres działania organizacji liczy się od daty wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku niezachowania powyższych wymogów oferta zostanie odrzucona ze względów formalnych. W przypadku ofert wspólnych każda z organizacji powinna spełniać powyższe wymogi.
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU
Wysokość środków publicznych na dofinansowanie zadań z zakresu turystyki w 2019 r. 2 600 000 zł (słownie: dwa miliony sześćset tysięcy złotych). Wysokość środków finansowych może ulec zmianie.
WARUNKI I TERMINY REALIZACJI ZADAŃ:
1. Zadanie 1. Renowacja i wytyczanie szlaków turystycznych
- zadanie obejmuje konserwację (w tym uzupełnienie znakowania) istniejących szlaków oraz wytyczanie i/lub oznakowanie nowych szlaków turystycznych;
- zadanie wymagać będzie pozyskania niezbędnych zgód i pozwoleń na prace renowacyjne/znakarskie, których dołączenie będzie wymagane na etapie rozliczania zadania;
- zadanie obejmuje zarówno szlaki wytyczone w terenie, jak i drogowe (samochodowe) szlaki turystyczne;
- zadanie może być realizowane wyłącznie na terenie Polski, natomiast nie wyklucza to realizacji odcinków szlaków międzynarodowych przebiegających na terenie Polski;
- w przypadku drogowych (samochodowych) szlaków turystycznych, ich oznakowanie musi być zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa drogowego;
- w przypadku rozliczania renowacji lub znakowania nowego szlaku należy dostarczyć dokumentację fotograficzną w wersji elektronicznej wszystkich oznakowań na szlakach, w szczególności fotografii tablic informacyjnych ukazujących przebieg szlaku;
- tablice informacyjne ukazujące mapy przebiegu szlaku powinny zawierać informacje o dofinansowaniu z Ministerstwa Sportu i Turystyki, w tym logo Ministerstwa;
- dofinansowaniu nie podlegają prace koncepcyjne czy dokumentacyjne mające na celu wytyczenie nowego szlaku turystycznego;
- zadanie nie obejmuje działań promocyjnych prowadzonych w związku z wytyczeniem lub renowacją szlaku (np. wydanie map, przewodników, broszur; wydarzenia promocyjne; strony internetowe itp.);
– Termin realizacji zadania: od 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r.
2. Zadanie 2. Działania wspierające tworzenie i rozwój terytorialnych marek turystycznych.
1) zadanie ma na celu wsparcie i rozwój terytorialnych marek turystycznych, w tym w szczególności w zakresie:
a) wypracowania systemu zarządzania terytorialną marką turystyczną (np. przez sąsiadujące gminy/powiaty),
b) ewaluacji usług świadczonych pod szyldem terytorialnej marki turystycznej,
c) wypracowania spójnego systemu działań promocyjnych w zakresie terytorialnej marki turystycznej,
2) zadanie może być realizowane poprzez:
a) organizację seminariów, konferencji, warsztatów, wizyt studyjnych itp.,
b) przygotowanie dokumentów strategicznych rozwoju terytorialnej marki turystycznej, (strategia rozwoju, strategia marketingowa itp.),
c) prowadzenie badań i analiz dotyczących terytorialnej marki turystycznej, (badania statystyczne ruchu turystycznego, badania wizerunku marki turystycznej, ewaluacja świadczonych usług, badania o charakterze audytu);
3) zadanie dotyczy marek turystycznych o przynajmniej ponadregionalnym potencjale turystycznym;
4) realizacja zadania może obejmować więcej niż jedno wydarzenie/badanie/analizę;
5) z każdego zadania powinien zostać przygotowany raport zawierający:
a) przebieg działania (cyklu spotkań/badania/analizy),
b) kluczowe wnioski i wytyczne;
6) na etapie składania oferty, Wnioskodawca zobowiązany jest do wskazania planowanych zagadnień (np. w formie pytań badawczych), które będą przedmiotem spotkania/badania/analizy;
7) na etapie składania oferty, Wnioskodawca zobowiązany jest do wskazania struktury zarządzania terytorialną marką turystyczną oraz opisania swojej roli w tej strukturze pozwalającej na rzeczywiste kreowanie rozwoju danej marki.
Marka Turystyczna to, w kontekście niniejszego programu kompleksowy, produkt turystyczny obszaru recepcji turystycznej o wysokim poziomie jakości, łatwo identyfikowalny i wyróżniający się z oferty obszarów konkurencyjnych, np. region turystyczny lub szlak turystyczny.
– Termin realizacji zadania: od 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r.
3. Zadanie 3. Działania na rzecz zwiększania dostępności turystyki dla osób niepełnosprawnych.
1) Zadanie obejmuje:
a) przygotowanie kadry do obsługi w turystyce osób niepełnosprawnych,
b) dostosowanie informacji turystycznej do potrzeb osób niepełnosprawnych;
– Termin realizacji zadania: od 01.03.2019 r. do 31.12.2019 r.
- Oferty należy składać wyłącznie na drukach, których wzór określa załącznik 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.2016 poz. 1300).[1]
- Oferty należy składać w Kancelarii Ogólnej Ministerstwa Sportu i Turystyki ul. Senatorska 14 w Warszawie lub przesyłać na adres: Ministerstwa Sportu i Turystyki ul. Senatorska 14, 00-082 Warszawa (decyduje data stempla pocztowego).
Termin składania ofert upływa w dniu 20.01.2019 roku.
Oferty nie złożone w terminie zostaną odrzucone ze względów formalnych. - Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, w miejscu i czasie określonym w ogłoszeniu. Koperta powinna być opisana z oznaczeniem nazwy i adresu podmiotu oraz nazwy departamentu przeprowadzającego konkurs.
- Dodatkowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Departamencie Turystyki, ul. Senatorska 12, Warszawa, pod nr tel. (22) 2443194 i na stronie internetowej: www.msit.gov.pl.