Webinar: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Zdobądź praktyczną wiedzę. Dowiedz się, jak uniknąć błędów. Zapisz się >
Celem zadania jest zwiększenie dostępności pomocy niskoprogowej w formie usług sanitarnych dla osób bezdomnych. Zadanie polega na prowadzeniu modułowej łaźni mobilnej dla osób bezdomnych usytuowanej w dwóch kolejnych lokalizacjach na terenie m.st. Warszawy (w każdym przez okres do 180 dni). Łaźnia prowadzona będzie w kontenerach sanitarnych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Adresaci zadania:
Osoby bezdomne chcące skorzystać z kąpieli, toalety i wymiany odzieży, w tym osoby bezdomne dowiezione przez Straż Miejską m.st. Warszawy lub policję. Osoby ubogie mieszkające w trudnych warunkach sanitarnych
Miasto st. Warszawa zapewnia:
1) Wynajem, transport, montaż i demontaż wraz z serwisem technicznym modułów sanitarnych o wymiarach 2,5 x 6,0 m, w których uruchomiona będzie łaźnia mobilna. Przewidywana liczba modułów – 4 lub 5;
2) Podłączenie modułów do zewnętrznej instalacji elektrycznej, sieci wodno-kanalizacyjnej i systemu monitoringu oraz sfinansowanie (poza dotacją) dostawy tych mediów i usługi;
3) Dostosowanie kontenerów sanitarnych do następujących funkcji:
a. Wyposażonej w niezbędny sprzęt toalety damskiej zblokowanej z łaźnią damską
b. Wyposażonej w niezbędny sprzęt toalety męskiej zblokowanej z łaźnią męską
c. Magazynu odzieży i odzieży do utylizacji
d. Dyżurki i pomieszczenia socjalnego dla personelu
e. Poczekalni
Wszystkie pomieszczenia będą wyposażone w instalację elektryczną z oświetleniem górnym, gniazdami elektrycznymi, grzejniki elektryczne, izolację termiczną, system wentylacyjny, a pomieszczenia łaźni w urządzenia do podgrzewania wody.
Pomieszczenia wymienione w punktach a, b i e będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Organizacja pozarządowa zobowiązana jest do prowadzenia modułowej łaźni mobilnej z magazynem odzieży, czynnej 7 dni w tygodniu, w godzinach 9 - 13 oraz 15 - 19 , co najmniej 335 dni w roku, w kontenerach sanitarnych usytuowanych w dwóch kolejnych lokalizacjach wskazanych przez Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy.
Usługi łaźni udostępnione mają być wszystkim zgłaszającym się osobom deklarującym brak możliwości zapewnienia sobie usług sanitarnych we własnym zakresie, w szczególności bezdomnym. Jedyną podstawą odmowy udzielenia tym osobom świadczeń łaźni jest ich stan zagrażający bezpieczeństwu tych osób lub otoczenia, w szczególności znaczne zaburzenia świadomości w wyniku spożycia środków psychoaktywnych i/lub zachowanie agresywne.
Organizacja pozarządowa zobowiązana jest do zorganizowania modułowej łaźni mobilnej tak, aby zapewniała osobom bezdomnym:
a. Dostęp do środków myjących, higienicznych oraz do czystych ręczników;
b. Dostęp do jednorazowych przyborów do golenia;
c. Dostęp do apteczki wyposażonej w środki dezynfekujące oraz opatrunkowe;
d. Dostęp do środków zwalczających świerzb i wszawicę ;
e. Pomoc w czynnościach higienicznych i w przebraniu się osobom z trudnościami w samoobsłudze;
f. Dostęp do podstawowych usług fryzjerskich;
g. Wymianę bielizny na nową.
h. Dostęp do informacji o innych miejscach i formach udzielania pomocy osobom bezdomnym na terenie m.st. Warszawy.
Organizacja pozarządowa prowadząca modułową łaźnię mobilną zobowiązana jest ponadto:
a. Zapewnić utylizację odzieży i zużytych środków opatrunkowych i higienicznych pozostawionych przez osoby bezdomne po skorzystaniu z łaźni;
b. Zapewnić utrzymanie w czystości ( w tym dezynfekcję) pomieszczeń łaźni i magazynu oraz terenu wokół kontenerów;
c. Doposażyć łaźnię w niezbędne, dodatkowe sprzęty;
d. Dokonywać zakupu wszelkich środków i artykułów niezbędnych do realizacji usług wymienionych wyżej, w tym odpowiedniej liczby ręczników (zapewniając także ich pranie);
e. Odnotowywać codziennie co najmniej liczbę osób korzystających z usług łaźni, ich aktualne miejsce przebywania oraz miejscowość pochodzenia. Dane wymienione powyżej oraz dane osobowe (imię i nazwisko), jeśli osoba je poda, umieszczane są w prowadzonej przez łaźnię bazie danych na podstawie ustnego oświadczenia osoby bezdomnej;
f. Zapewnić warunki do bezpiecznego korzystania z usług łaźni;
g. Współpracować ze Strażą Miejską m.st. Warszawy, policją, placówkami ochrony zdrowia, ośrodkami pomocy społecznej m.st. Warszawy, i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób bezdomnych.
h. Upowszechniać informacje o usługach modułowej łaźni mobilnej;
i. Posiadać i udostępniać regulamin działalności łaźni;
j. Posiadać odpowiednią dla realizacji zadania kadrę, posiadającą w szczególności udokumentowane kwalifikacje w zakresie udzielania pomocy przedmedycznej
k. Prowadzić dokumentację potwierdzającą zakres i sposób prowadzonej działalności, w tym rezultaty działalności łaźni, o których mowa poniżej;
l. Informować Biuro Pomocy i Projektów Społecznych o składzie kadry realizującej zadanie podając imię, nazwisko i harmonogram godzin pracy każdego pracownika niezależnie od formy zatrudnienia;
ł. Przyjmować i rozpatrywać skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania łaźni składane przez osoby korzystające z usług łaźni a także osoby postronne. Informacja o godzinach przyjęć interesantów przez przedstawiciela władz organizacji pozarządowej oraz jego imieniu i nazwisku powinna być wywieszona w sposób widoczny w ogólnodostępnym miejscu w łaźni.
m. Przekazywać dane dotyczące działalności placówki w zakresie i terminach uzgodnionych z Biurem Pomocy i Projektów Społecznych.
Rezultaty:
a. Dzienna liczba osób korzystających z usług łaźni wraz ze specyfikacją udzielonych usług;
b. Liczba osób, liczonych tylko raz, korzystających z usług łaźni w danej lokalizacji;
c. Liczba osób poinformowanych o innych miejscach i formach udzielania pomocy osobom bezdomnym na terenie m.st. Warszawy podczas działania łaźni w danej lokalizacji;
d. Upowszechnienie informacji wśród mieszkańców Warszawy o usługach modułowej łaźni mobilnej (rodzaj i liczba kanałów, szacunkowa liczba osób, do których dotarła informacja).
Regulamin łaźni musi być zgodny z zapisami niniejszego ogłoszenia i zawierać obowiązkowo:
a. Nazwę podmiotu prowadzącego łaźnię;
b. Określenie rodzajów usług oferowanych przez łaźnię;
c. Określenie grupy osób uprawnionych do korzystania z łaźni;
d. Zasady bezpiecznego korzystania z łaźni;
e. Obowiązki i uprawnienia korzystających z łaźni;
f. Informację o konsekwencjach łamania zasad regulaminu;
g. Zasady przyjęć i rozpatrywania skarg i wniosków.
fertę, na druku zgodnym ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego dot. wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania, należy złożyć w Generatorze Wniosków dostępnym pod adresem https://www.witkac.pl do dnia 18 grudnia 2018 roku do godz. 15.00. Wygenerowane potwierdzenie złożenia oferty należy wydrukować, prawidłowo podpisać i złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 grudnia 2018 roku do godz. 16:00 w Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy przy ul. Niecałej 2 pokój 107 lub przesłać przesyłką/pocztą tradycyjną/przesyłką kurierską na adres: ul. Niecała 2 00-098 Warszawa (liczy się data wpływu do Biura).
Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia i nazwiska, opatrzony podpisem, umożliwiający weryfikację osób podpisujących ofertę. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oferta została prawidłowo podpisana.