Używasz nowego ngo.pl Widzisz błąd lub chcesz się podzielić z nami swoją opinią? Pisz na adres redakcja@portal.ngo.pl

Został tylko tydzień! Trwa V edycja programu społecznego "Decydujesz, pomagamy!"

Reklama
Nabór od 13.11.2018 do 18.11.2018 23:59
Tesco Polska
Łączny budżet 1,125 mln PLN
Procent dofinansowania nieznany
Dotacje od 1 tys. do 5 tys. PLN
Wszyscy aktywni mieszkańcy, instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe do 18 listopada mają szansę na zgłoszenie pomysłów społecznych w swoim regionie. Wsparcie otrzyma 375 inicjatyw, na ten cel zostanie przekazane aż 1 125 000 złotych.

Program „Decydujesz, pomagamy” wspiera lokalne społeczności w realizacji projektów na rzecz bliskiego otoczenia. Tesco, jako globalna sieć handlowa, wspiera miejscowych działaczy w realizacji ich pomysłów społecznych. Od 2016 roku, w ramach strategii Corporate Social Responsibility Tesco Polska, wraz z Fundacją Tesco oraz Pracownią Badań i Innowacji Społecznych Stocznia przekazało ponad 3 miliony złotych i tym samym wsparło 815 projektów społecznych, które wpłynęły na modernizację kraju.

Wspólnie zmieniamy najbliższe otoczenie!

_„Na potrzeby programu podzieliliśmy Polskę na 125 mikroregionów. W każdym z nich występują potrzeby społeczne, dlatego już po raz piąty wychodzimy im naprzeciw. Dzięki „Decydujesz, pomagamy” dostrzegamy różnorodne potrzeby Polaków i z całych sił staramy się ich wesprzeć - to niesamowite jak wiele pomysłów na lokalne działania mają mieszkańcy naszego kraju. Cieszymy się, że stanowimy dla nich realną pomoc.” – _mówi Adam Chabiera
z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, partnera merytorycznego programu.

Zaangażowani w życie lokalne mieszkańcy mogą do 18 listopada 2018 roku zgłaszać swój pomysł społeczny w ramach V edycji programu „Decydujesz, pomagamy”. W każdym
z mikroregionów grantami w wysokości 5000, 3000 i 1000 złotych zostaną narodzone najciekawsze inicjatywy. Wnioski można zgłaszać za pomocą formularza dostępnego na stronie www.tesco.pl/pomagamy.

Mieszkańcy, dzięki otrzymanym grantom, mogą wprowadzić znaczące zmiany w swoim najbliższym otoczeniu. Tematyka zgłaszanych projektów jest dowolna, może dotyczyć zarówno edukacji, promocji zdrowia, jak działań na rzecz środowiska czy niemarnowania żywności.

Spośród zgłoszonych pomysłów, w każdym z mikroregionów, Komisja Granowa wybierze po trzy projekty, które przejdą do następnego etapu. W praktyce każda organizacja, która dojdzie do etapu głosowania, zwycięży, jednak to liczba głosów, oddanych przez klientów Tesco, przesądzi o wartości grantu.

Więcej informacji o programie znajduje się na stronie internetowej: www.tesco.pl/pomagamy

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych, funkcjonującą na polskim rynku od 1995 roku. Struktura sieci składa się na blisko 400 sklepów – od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia około 23 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 3700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne – „Od uprawy do potrawy”, promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich jak program „Decydujesz, pomagamy”, zbiórki żywności dla potrzebujących czy walka z marnowaniem żywności nie tylko w ramach własnej sieci, ale w całym łańcuchu dostaw.
Więcej informacji: www.tesco.pl

Fundacja Tesco powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia.

Za swoją działalność została wyróżniona odznaką „Przyjaciel Dziecka” oraz tytułem „Filantrop Krakowa A.D. 2014” oraz medalem ”50 Lat dla Zdrowia Dzieci” Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
Więcej informacji: www.fundacjatesco.pl

Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” powstała, aby rzetelnie i krytycznie opisywać wyzwania dotyczące życia społecznego w Polsce. Opracowuje i upowszechnia innowacyjne rozwiązania, które mogą pomóc sprostać tym wyzwaniom. Szuka ich, łącząc perspektywę badaczy-akademików i aktywistów społecznych oraz podejmując działania koncentrujące się na kluczowych zagadnieniach: rozwoju wspólnot lokalnych, innowacjach społecznych, wolontariacie oraz partycypacji obywatelskiej. Więcej informacji: www.stocznia.org.pl

Źródło: Tesco Polska
Reklama